Our social:

Pereka Kasut Bola Cristiano Ronaldo Dedahkan Kenapa Beliau Tak Suka Kasut Bola Berwarna Hitam

cr-shoes

Siapa je yang tak kenal dengan pemain bola sepak antarabangsa ini kan? Walaupun ada yang tak minat bola, nama Cristiano Ronaldo pasti menjadi sebutan sebagai nama pemain bola sepak yang dikenali.
Real Madrid forward Cristiano Ronaldo scores a penalty during the Club World Cup football final match between Kashima Antlers of Japan and Real Madrid of Spain at Yokohama International stadium in Yokohama on December 18, 2016. / AFP / Toshifumi KITAMURA (Photo credit should read TOSHIFUMI KITAMURA/AFP/Getty Images)
Bintang Real Madrid dan style serta penampilannya sering mencuri perhatian semua orang, termasuklah dari segi warna kasut bolanya.
cristianoronaldoathleticshoescleatsz0njfmh8khwl
Naib presiden Nike Football Footwear, Max Blau, mendedahkan rahsia kepada Goal.com kenapa Cristiano Ronaldo amat tidak gemarkan warna kasut bolanya berwarna hitam.

“Setiap pemain mempunyai warna kegemaran masing-maisng, dan ia terbukti secara saintifik bahawa warna mempengaruhi emosi dalam fikiran pemain”
Tambah Max Blau, CR tidak menggemari warna hitam kerana hitam menunjukkan sesuatu yang hambar dan perlahan, dan sebaliknya CR mahukan sesuatu yang pantas dan laju.

Disebabkan alasan ini, CR tidak suka warna kasut bolanya berwarna hitam.
12345678910

Sumber:

erafm

Oleh Syazwan Aizad.

0 comments:

Catat Ulasan