Our social:

Berhenti Kerja dan Terpaksa Keluar Rumah Disebabkan Wanita Ni Alergik Dengan Wifi

Kalau boleh semua orang nak duduk dekat dengan wifi. Tapi terbalik pula dengan Rachel Hink, 45 kerana dia ada alahan dengan wifi hingga terpaksa berhenti kerja dan keluar daripada rumahnya. Rachel mendakwa dia ada alahan terhadap electromagnetic hypersensitiviti. 
Alahan tersebut menyebabkan badannya merah-merah, menggigil dan sakit kepala. 
"Pada mulanya saya ada simptom yang ringan, saya perhatikan apabila saya beralih kepada telefon tanpa kord telinga saya akan panas dan rasa terbakar selepas kira-kira sepuluh minit, dan apabila saya cuba untuk menggunakan komputer riba saya menggunakan WiFi saya menjadi sangat penat jadi saya terpaksa kembali menggunakan berwayar sambungan."
Bagaimanapun, tiada asas saintifik yang merujuk kepada keadaan Rachel oleh  World Health Organisation

Oleh: Aimi Nordin Sumber: Mirror, erafm

0 comments:

Catat Ulasan